Nieuws en tips

We geven u graag tips en informatie over debiteurenbeheer, het vermijden van wanbetalingen, kredietverzekeringen, garanties en fraudepreventie, allemaal domeinen waar Euler Hermes in gespecialiseerd is.

 

Ook inspirerende verhalen van onze klanten kunt u hier vinden.

 

5 signalen dat uw klant niet gaat betalen

Iedere keer dat uw bedrijf een factuur stuurt aan een klant, heeft u een kans dat de schuld niet wordt betaald. 5 signalen dat uw klanten in zwaar weer kunnen verkeren en mogelijk niet betalen.

Lees volledig bericht (pdf)

Voor fraudeurs is het elke dag carnaval

Elke week worden duizenden ondernemingen het slachtoffer van aanvallen door externe fraudeurs. Identiteitsvervalsing is een van de favoriete manieren om slachtoffers om de tuin te leiden: de  fraudeurs doen zich voor als CEO (59%), klant (25%), leverancier (56%) of zelfs als boekhouder (29%)...

Lees volledig bericht (pdf)

De meest voorkomende excuses om geen fraudeverzekering te nemen

Elk jaar worden duizenden bedrijven geplunderd door fraudeurs. Intern, extern, of via internet; waar ze ook vandaan komen, ze zijn uit op uw geld en uw kennis ...

Lees volledig bericht (pdf)

Tips over incasso

Tips ter voorkoming van wanbetaling? Tips wanneer een betaling dreigt uit te blijven? Tips om te voorkomen dat u bij wanbetaling zelf onderuitgaat? We zetten ze even op een rij.

Lees volledig bericht (pdf)

Kredietverzekeraars vergelijken, hoe begin je eraan?

Heeft je onderneming nog geen passend antwoord gevonden op niet of laattijdig betaalde facturen? Dan neem je het best een kredietverzekering. Het is de beste manier om de continuïteit van je activiteiten te garanderen. In België zijn er verschillende kredietverzekeraars actief. Hoe jezelf verzekeren van de beste prijs-kwaliteitverhouding? ...

Lees volledig bericht (pdf)

Fraude op Driekoningen

Volgens een studie van Euler Hermes/DFCG uit 2017 wordt 8% van alle fraude intern gepleegd. Vaak gaat het om veel geld. Bovendien duurt gemiddeld 18 maanden vóór gevallen van interne fraudeopgemerkt worden en soms veel langer, omdat de typische “boosdoener” gemakkelijk de verdenking van zich af kan wentelen. Resultaat...