Nieuws en tips

We geven u graag tips en informatie over debiteurenbeheer, het vermijden van wanbetalingen, kredietverzekeringen, garanties en fraudepreventie, allemaal domeinen waar Euler Hermes in gespecialiseerd is.

 

Ook inspirerende verhalen van onze klanten kunt u hier vinden.

 

​5 criteria om de meest geschikte verzekeraar te vinden voor borgstellingen en garanties

Bij een borgstelling of garantie garandeert een derde partij dat uw financiële verplichtingen worden nagekomen. Klassiek waren het banken die dergelijke borgstellingen afleverden, maar deze activiteit verschuift steeds meer naar verzekeraars. Toch zijn er belangrijke onderlinge verschillen waar u best rekening mee houdt.


5 Tips om uw bedrijf te beschermen tegen fraude tijdens de vakantie

De vakantieperiode is meestal een zegen voor fraudeurs. Ze profiteren van de afwezigheid van werknemers of het tijdelijke gebrek aan organisatie om plannen te smeden voor fraude, verduistering of afpersing. En zo betekenen ze mogelijk ook een gevaar voor uw financiën. Ontdek hoe u uw bedrijf kunt beschermen.

Lees volledig bericht

Borgstellingen: 5 redenen waarom een verzekeraar een interessant alternatief is voor een bank.

Voor het stellen van borgstellingen in het kader van contractuele of wettelijke verplichtingen hebben bedrijven de keuze tussen banken en verzekeraars. Vijf argumenten waar verzekeraars het verschil maken.

Lees volledig bericht

Zetten sociale media de deur open voor fraudeurs?

Het gebruik van sociale media is de laatste tien jaar sterk toegenomen en de laatste terughoudendheid begint te verdwijnen. Maar sociale media hebben ook een schaduwzijde en kunnen een ideale plek vormen voor fraudeurs die op zoek zijn naar informatie.

Lees volledig bericht

5 signalen dat uw klant niet gaat betalen

Iedere keer dat uw bedrijf een factuur stuurt aan een klant, heeft u een kans dat de schuld niet wordt betaald. 5 signalen dat uw klanten in zwaar weer kunnen verkeren en mogelijk niet betalen.

Lees volledig bericht (pdf)

Voor fraudeurs is het elke dag carnaval

Elke week worden duizenden ondernemingen het slachtoffer van aanvallen door externe fraudeurs. Identiteitsvervalsing is een van de favoriete manieren om slachtoffers om de tuin te leiden: de  fraudeurs doen zich voor als CEO (59%), klant (25%), leverancier (56%) of zelfs als boekhouder (29%)...

 
 
 

Lees volledig bericht (pdf)

De meest voorkomende excuses om geen fraudeverzekering te nemen

Elk jaar worden duizenden bedrijven geplunderd door fraudeurs. Intern, extern, of via internet; waar ze ook vandaan komen, ze zijn uit op uw geld en uw kennis ...

 

Lees volledig bericht (pdf)

Tips over incasso

Tips ter voorkoming van wanbetaling? Tips wanneer een betaling dreigt uit te blijven? Tips om te voorkomen dat u bij wanbetaling zelf onderuitgaat? We zetten ze even op een rij.

 

Lees volledig bericht (pdf)

Kredietverzekeraars vergelijken, hoe begin je eraan?

Heeft je onderneming nog geen passend antwoord gevonden op niet of laattijdig betaalde facturen? Dan neem je het best een kredietverzekering. Het is de beste manier om de continuïteit van je activiteiten te garanderen. In België zijn er verschillende kredietverzekeraars actief. Hoe jezelf verzekeren van de beste prijs-kwaliteitverhouding? ...

Lees volledig bericht (pdf)

Fraude op Driekoningen

Volgens een studie van Euler Hermes/DFCG uit 2017 wordt 8% van alle fraude intern gepleegd. Vaak gaat het om veel geld. Bovendien duurt gemiddeld 18 maanden vóór gevallen van interne fraudeopgemerkt worden en soms veel langer, omdat de typische “boosdoener” gemakkelijk de verdenking van zich af kan wentelen. Resultaat...